14 apr 2008

Hete aardappelmarkt



Digischool organiseert a.s.zaterdag 19 april een Aardappelbeurs in Utrecht. Die dag worden er geen Bintjes of Eigenheimers verhandeld, maar digitaal leermateriaal, gemaakt met het programma Hot Potatoes van de Half Baked Company. De beurs is m.n. gericht op het VO, maar mogelijk ook geschikt voor m.n. taaldocenten in de BVE.

Hot Potatoes is een gratis programma, waarmee je vrij eenvoudig drill and practice oefeningen kunt maken, gatenteksten, kruiswoordpuzzels en meer. Ik heb in het verleden heel wat HP-oefeningen gemaakt en bij leerlingen vonden die altijd gretig aftrek. De mooiste en grootste verzameling Hot Potatoes oefeningen vind je bij het Vlaamse klascement.

De beurs zaterdag bestaat uit een ruilbeurs van oefeningen en workshops voor zowle beginners als gevorderden. Helaas kan ik er zelf niet heen i.v.m. een andere conferentie waarvoor ik me heb opgegeven. Ik hoop dat een van mijn collega's die naar de aardappelmarkt gaat er een stukje erover wil schrijven. Inschrijven kan nog, maar de workshops voor beginners zitten al vol.

Geen opmerkingen: