14 mei 2008

Literaire filmpjes

In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met het organiseren van literaire evenementen. Ik zit in een werkgroep die literaire café-avonden organiseert. De afgelopen maanden heb ik me bezig gehouden met de organisatie van de een poëziefestival. Ik maakte de website, een bijbehorende weblog . Ook maak ik voor het literair café mini-interviews die ik op You Tube plaats.

Vandaag heb ik alle filmpjes die ik tijdens het festival maakte gemonteerd, op You tube gezet en in een weblog embed. Wat kun je je toch vergissen in de hoeveelheid werk die dat kost. Ik heb wel weer ontzettend veel bijgeleerd, bijvoorbeeld over de maximale bestandsgrootten die ik met mijn verbinding kan uploaden, maar vooral ook welke grootten niet geaccepteerd worden en welke een zeer beroerde geluidskwaliteit opleverden. Elk filmpje is een X-aantal keren in verschillende grootten geupload. Ook leerde ik veel over het monteren: maken van overgangen, credits, titels, welke fragmenten wel en welke niet zo geschikt waren. Ik heb daarbij dankbaar gebruik gemaakt van een Blackboardcursus die mijn collega Ronald Mulder maakte voor een streaming media project. (De cursus is voor iedereen toegankelijk via http://www.e-leren.nu/ -> rechts bovenin zie je een button 'video').

Met dat filmische verslag van rondomTwater ben ik bijna de hele middag bezig geweest. Met VIER filmpjes van ieder maximaal VIJF minuten. Ze zijn hier te zien.

Hebben anderen dat nou ook? Of doe ik iets niet goed?

Geen opmerkingen: