21 mrt 2008

Conferentiebloggen



Woensdag 26 en donderdag 27 maart is dé IT-conferentie voor het BVE-veld in Maastricht: Design4all. Door Willem Karssenberg ben ik uitgenodigd om samen met Karin, Annet, Serge, Jef en Willem zelf, te bloggen over onze bevindingen en ervaringen op het CVI-blog. Ik voel me zeer vereerd, zeker omdat ik de jongste blogger van deze club ben. Jong in de zin van 'met het jongste weblog' ;-). Qua leeftijd zit ik in de middengroep, op een voetlengte van Jef, zag ik ooit op zijn blog.

Dat gezamenlijk bloggen voegt voor mij nog een extra dimensie toe. Zeker nadat de door mij ingediende presentatie rondom het maken van een I-googlepagina werd afgewezen door de programmacommissie ;-(. Hij zou niet passen binnen het thema 'design4all'. Voor degenen die nu denken 'Potjandorie, dat was nu net een presentatie die ik wél had willen bijwonen': niet getreurd! De handout en instructiemateriaal zijn te bekijken en te gebruiken in de 'Master's Place' (zie blz. 111 van het programmaboek). Naast het onderdeel I-google, zijn hier ook andere web 2.0-toepassingen te bekijken, uit te proberen, en meer. Studenten van het ICT-lyceum van Leeuwenborg bemannen als ware ICT-meesters deze plek.

Gisteren hebben we met de club medewerkers die vanuit ROC Midden-Brabant naar de conferentie gaan, afgestemd wie naar welke presentatie gaat. We hebben ons goed kunnen verdelen over de verschillende workshops. Voor het eerst gaan we ook met die club een weblog bijhouden over deze conferentie.

Het wordt dus een bloggerige conferentie.

1 opmerking:

Bert Plaat zei

Hoi Moniek

Wel, we zijn natuurlijk een geïsoleerd landje daar in Friesland. Maar ik zal ook gaan CVI bloggen, op mijn eigen manier dus harstikke kritisch. Kijken hoeveel zeepbellen we nu weer kunnen doorprikken in het ICT walhalla.

Overigens jammer dat de leraren actiedag aanstaande woensdag op de CVI dagen valt (zie www.lereareninactie.nl) Hardnodig dat er wat aan die werkdruk wordt gedaan. Dit belemmert iedere dag ontwikkeling van zinvolle ICT toepassingen op de scholen.

Maar genoeg gemopperd. Zie jullie dinsdagavond!