10 mrt 2008

Dropstuff

Vorige week was ik bij de opening van het kunstproject 'Dropstuff'. Dat bestaat uit een mobiel internetcafé met een LED-scherm van 4 bij 15 meter, met daaraan gekoppeld een paviljoen met montagecomputers voor het bewerken van videos. Op het LED-scherm worden elke dag actuele stellingen geplaatst over kunst, seks, discriminatie en geloof, in relatie tot de vrijheid van meningsuiting. Je kunt reageren via de website of via sms. Er zijn workshops voor scholieren waarbij ze zelf filmpjes kunnen monteren en uploaden naar het ledscherm. Bij de opening van het project gaven enkele breakdancers een show met op de achtergrond het LED-scherm. Ik maakte daarvan een korte opname. Helaas kan ik nog steeds niet monteren met mijn panasonic camera omdat ik er nog steeds niet in geslaagd ben een oplossing te vinden voor de mov-bestanden.

Op dit moment staat op het scherm de stelling of de film van Wilders verboden moet worden. Ik heb de stelling aangescherpt met de vraag of de kunstenaars die film zouden vertonen op het LED-scherm als Wilders hem aanbiedt. Ben benieuwd....

1 opmerking:

Bert Plaat zei

Moniek

Zelf gebruik ik MOVAVI om allerlei video standaarden te converteren.
Volgens mij werkt deze software ook met quiktime (MOV). Staat al een tijdje op mijn PC en werkt prima. Heb het netjes legaal gekocht, onder de 30 euro.
http://www.movavi.com/

succes
Bert